Terapia przeciwbólowa laserem

Lasery od dawna są powszechnie wykorzystywane w medycynie. Ich potencjał dostrzegła również stomatologia, w obrębie której znalazły one bardzo rozległe zastosowanie. Do najważniejszych zabiegów laserowych w tej dziedzinie należą terapie przeciwbólowe.

Laser w stomatologii

Zastosowanie lasera w stomatologii obejmuje m.in. zabiegi estetyczne oraz takie z zakresu chirurgii stomatologicznej. Oprócz tego może on również mieć działanie przyspieszające leczenie stanów zapalnych dziąseł i przyzębia czy proces regeneracji tkanek. Wśród licznych skutków działania lasera znajduje się również uśmierzanie bólu. Właściwość ta jest szeroko wykorzystywana w medycynie - w dziedzinie stomatologii umożliwia zaś m.in. przeprowadzanie terapii przeciwbólowych.

Laserowa terapia przeciwbólowa zęba obejmuje m.in. zabieg polegający na tymczasowym podwyższeniu temperatury tkanek w jego otoczeniu. Działanie to skutkuje rozluźnieniem napiętych mięśni, tym samym zaś - zniwelowaniem dolegliwości bólowych.

Oprócz tego terapia przeciwbólowa w gabinecie stomatologicznym może obejmować również leczenie dokuczliwego bólu stawu skroniowo-żuchwowego. Terapia skutkuje m.in. uzyskaniem rozluźnienia mięśni żuchwy oraz ich wzmocnienia. W tym wypadku laser może również posłużyć do znacznego zmniejszenia lub nawet całkowitego pozbycia się powszechnego efektu strzykania w żuchwie.

W zbliżony sposób działa stosowanie w stomatologii lasera biostymulacyjnego. Umożliwia on wspieranie procesów metabolicznych poprzez oddziaływanie na komórki organizmu. Dzięki temu możliwe jest m.in. przyspieszenie gojenia się ran w jamie ustnej, stymulacja procesów regeneracyjnych komórek czy zwalczanie obrzęków.

Zanim jednak umówimy się na wizytę, powinniśmy wziąć pod uwagę, że terapia laserowa - jak niemal każda metoda leczenia - ma swoje przeciwskazania. Nie powinny poddawać się jej kobiety w ciąży czy w pierwszym dniu miesiączki. Nie zaleca się jej również w przypadku osób będących w trakcie chemioterapii, a także cierpiących na astmę, migrenę czy ból głowy.